Tole je bila moja prva izkušnja hoje s krpljanjem, ki sem jo imela priložnost preiskusiti na gorskih stezicah idilične in največje gorske skupine v Dolomitih – na planoti Pale di San Martino, kjer smo dosegli (verjetno za marsikoga manj znane) vrhove: Baita D.Segantini 2200m, Cima Rosetta 2743m in Laresei Falcade 2.260m. Prava snežna poezija in idilične pohodniške poti, ki smo jih v treh dneh prehodili v skupni dolžini več kot 30km in slabih 1200 višinskih metrov.

ALBUM  – krpljanje po pogorju Pale di San Martino (klikni na fotografijo za ogled galerije slik)

Pravzaprav obstaja geološka razlaga za nastanek in formacijo vseh teh gorskih grebenov in vrhov, ki segajo do višine 2700m. Že pred 300 mio let so v morju nastale gromozanske koralne tvorbe višine preko 1000m in ko so pokukale na površje, je začel proces preperevanja, ki je botroval v formacijo ostrih, koničastih struktur, kakršne danes lahko občudujemo kot pohodniki in smučarji. Res izjemno in vsekakor moram to področje obiskati še poleti, ko gorovje zasije v zeleni podobi in obsijani s soncem, ki ga tudi v zimskem času ne manjka. Odločila sem se za 3-dnevni voden program krpljanja, ki ga moram na tem mestu iskreno pohvaliti. V enem stavku: Družba 10-ih žensk, obilo sonca in dobre volje, brez zapletov, udobna hotelska namestitev v zgodovinskem mestecu Mezzano ter tri različna izhodišča za tri edinstvene gorske ture krpljanja, na polno obsijane s soncem.

Termin: 2.2. – 4.2.2024 (pet-ned)
Namestitev: Hotel Salgetti, Mezzano
Organizacija: Trekingi Hike & Chill
Cilj: Baita D.Segantini (2200m), Cima Rosetta (2743m) in Laresei (2.260m)
Skupaj prehojeno s krpljami: 30,5km, 10h in slabih 1200 višinskih metrov:

Dan 1: 14 km / 4h 16min / 512 višinskih (My Strava: https://www.strava.com/activities/10681346260)
Dan 2: 10 km / 3h 45min / 418 višinskih (My Strava: https://www.strava.com/activities/10688034390)
Dan 3: 6,5km / 2h / 241 višinskih (My Strava: https://www.strava.com/activities/10694776159

FOTO ALBUM  – šopek skupinskih fotografij (nas 10)

Na kratko o moji prvi izkušnji hoje s krpljami:

Po prvih metrih hoje sem se sicer počutila malce nerodno in negotovo, ampak sem jih hitro osvojila. Krplje so dokaj lahke, namestitev pa je izredno preprosta. Šele sedaj sem dojela njihovo funkcionalnost, saj ti omogočajo hojo v globokem snegu, kjer z navadno planinsko obutvijo skoraj ni mogoče hoditi. Hoja s krpljami terja sicer malce drugačno premikanje nog, vendar sčasoma postane to skoraj nezavedno, sploh če se ti med potjo ponujajo čudoviti razgledi. Tudi s krpljami se pri hoji po globokem snegu malce ugrezneš, zato so gamaše dobrodošle.  Kaj sem si najbolj zapomnila oz. ugotovila:

• obujte udoben čevelj (planinski, bolj lahek, spredaj upogljiv čevelj, da ne trpi hrbtenica);
  • čevelj umestiš v sistem vezi krpelj tako, da se ti čevelj ne premika (prstni del primerno zategneš z obema pasovama, pri gležnju pa stisneš podobno kot pri pancarju (do ustrezne zarezice);
  • zelo praktično je, da imajo krplje na sprednjem delu zobce, ki ti omogočajo dober oprijem pri hoji v hrib, sploh če je poledenelo;
  • pri hoji navkreber vklopiš zadaj dodatno stopalko, ki smo jih poimenovale kar “štikli”, saj imaš res feeling, kot da bi hodil v petkah;
  • pri hoji po bolj ali manj ravnem terenu stopalko (štikle) spustiš nazaj in stopaš s težo po celem stopalu;
  • pri hoji navzdol poskušaš težo dati na petni del (kot da bi hodil po melišču), sicer ti rado podrsava;

DAN 1: Krpljanje do Baita D.Segantini 2200m:

Prvi dan sem potrebovala kakšno urco, da sem se navadila hoje s krpljami, potem pa prvi “oh” vzdihljaji ob pogledu na izredno lepo gorsko kuliso špičastih oblik. Tale turca je bila bolj ogrevalna po nezahtevnem terenu. Prehodile smo kar 14km, vesčas na krpljah, kar se mi je zdelo malce preveč, saj je bilo čutiti bolečine v nogah ob koncu dneva.
Izhodišče: Parcheggio Val Venegia – Pian dei Casoni
Cilj: koča Baita D.Segantini 2200m
Čas hoje: 4h15min
Dolžina: 14 km
Višinskih: 512m

DAN 2: Krpljanje do Cima Rosetta 2743m

Drugi dan se odpeljemo v smeri proti San Martino di Castrozza, kjer se z gondolsko žičnico zapeljemo do višine cca 2600m in potem s krpljami po razgibani gorski planoti vse do križa na vrhu Cima Rosetta. Marička kakšni razgledi – vse do vrhov Chivette, Monte Pelmo, Antelao, Marmolade, Tre Cime, Cimon dela Pala,
Izhodišče: Koča Rifugio Rosetta (2581m); opis tudi na Hribi.net (https://www.hribi.net/gora/rifugio_rosetta/39/2028)
Cilj: po poteh pogorja Roseta in do samega vrh Cima Rosetta (2743m)
Dolžina: 10km
Višinskih: 418m

DAN 3: Krpljanje do koče Rifugio Laresei 2.260m (smučišče)

Tretji (sklepni) dan krpljanja nam je bil ponovno obsijan s soncem (v dolini 11st, na izhodišču 6st). Odpeljemo se na novo lokacijo, z novim izhodišċem in novim ciljem pred nami, tokrat proti prelazu Passo Role in za smer Passo Valles, kjer si nadenemo krplje in krenemo proti smučišču Rifugio Laresei (2.260m). Prava snežna poezija. Prvi razgled se nam odpre na južno steno ledenika Marmolade, potem pa še na ostale vršace Civetto, Sorapis, Pelmo, Antelao, Marmaloe … Bilanca današnjega krpljanja je bila malo lahkotnejša kot prejšna dva dni (6.5km, 2h hoje in 240 višinskih metrov), pa zato toliko več  snežnih in razglednih užitkov, z veliko vitamina D, dobre volje, brez zapletov in izmenjave idej za nove pohodniške načrte.

O vasici Mezzano (še eno presenečenje)

Ob tridnevni hoji smo izkoristile tudi hotelski jacuzzi in savno (Hotel Salgetti), kar je pravi balzam za telo in dušo, sama pa sem se v družbi še nekaj deklet odločila za obisk zgodovinske vasice Mezzano. Predviden je bil navadni večerni sprehod, ki je na koncu ponudil pravo presenečenje.  Pravijo, da so dolge zime v Dolomitih tukaj vaščane že od nekdaj prisilile, da so naredili obilo zalog drv za ogrevanje svojih domov. In tu, v vasici Mezzano so skupini umetnikov ponudili izziv, da izrazijo  podeželsko umetnost na svoj način. In res jim je lepo uspelo in rekla bi, da je res veliko ljubezni in časa vloženo v vse, kar je obiskovalcu ponujeno na ogled med sprehodom po mestu. Gre za nekakšno umetniško pot, ki se vije skozi vasico mimo starih podeželskih hiš iz lesa in kamna, hlevov ter senikov zgodovinske vrednosti. Presenetijo stari napisi in čudovite freske, ki so jih ustvarili verjetno spretni umetniki, popotniki, domačini….

Klikni na fotografijo za ogled galerije slik

To je bil res odličen tridnevni hike z obiskom manj znanih vršacev Dolomitov, ki so idealna zimska destinacija za pohodnike, sankače in smučarje.

Dolomiti

Na svojem Facebook in Instagram profilu redno objavljam utrinke iz aktualnih potovanj in izletov. Predvsem na Facebook-u je na ogled veliko albumov , ki si jih lahko ogledaš, predno te zamika, da bi se odpravil na pot :-). Vabim te, da skupaj z mano ODKRIVAŠ SVET, črpaš moje popopotniško-izletniške idejekomentiraš, deliš in (mi) tudi ti zaupaš še neznane poti doma in po tujini.